FAQ's (veel gestelde vragen)
Wanneer koop ik best mijn dienstencheques?
U wacht met het bestellen van de dienstencheques tot wij u een poetshulp toegewezen hebben. Nadien raden wij aan om steeds het aantal dienstencheques te bestellen dat u nodig heeft voor 2 à 3 maanden. Bestel de dienstencheques steeds tijdig en houd rekening met de levertermijn voor papieren dienstencheques (1 tot 2 weken).
Wanneer ontvang ik mijn bestelling dienstencheques?
Als u papieren dienstencheques besteld hebt doet Sodexo die op de post binnen de 3 werkdagen na ontvangst van uw betaling. U krijgt ze als gewone postzending op het adres dat op uw aanvraag vermeld staat. In de praktijk duurt dit één tot maximum twee weken. Elektronische dienstencheques worden meteen na ontvangst van uw betaling ter beschikking gesteld.
Ik heb betaald maar ik heb mijn dienstencheques nog steeds niet ontvangen.
Papieren dienstencheques: download dit document en stuur het volledig ingevuld terug naar
Sodexo.
Mijn dienstencheques zijn verloren/gestolen. Wat moet ik doen?
Download dit document en stuur het volledig ingevuld terug naar Sodexo.
Ik wens over te schakelen van papieren dienstencheques naar elektronische dienstencheques. Hoe ga ik te werk?
Indien u over uw login en paswoord beschikt voor uw beveiligde zone op de site van Sodexo, kan u uw profiel aanpassen bij uw gegevens. Indien u niet over een login en paswoord beschikt, helpen wij u verder.
Vervolgens verwittigt u ons en mailt u uw gebruikersnummer(s). Indien u uw dienstencheques aankoopt met twee verschillende gebruikersnummers, dient u duidelijk aan te geven op welke naam/gebruikersnummer de poetshulp zijn/haar prestaties mag registreren.
Ik heb nog papieren dienstencheques die ik niet meer zal gebruiken of die bijna vervallen zijn. Wat kan ik doen?
Papieren dienstencheques die niet werden gebruikt of waarvan de vervaldatum niet overschreden is, kunnen terugbetaald of omgeruild worden met dit document.
Ik woon in een appartementsgebouw. Mag ik mijn dienstencheques gebruiken voor het schoonmaken van de gemeenschappelijke delen (trappen, kelder,…..)
Nee, u mag ze alleen gebruiken voor het onderhoud van uw eigen woonruimte.
Ik ben eigenaar van een tweede verblijf. Mag ik dienstencheques gebruiken voor de schoonmaak hiervan?
Ja dat kan, maar alleen als deze woning zich in België bevindt en het gebruik ervan strikt voor eigen gebruik is.
Mag ik met dienstencheques betalen voor het schoonmaken van het professionele gedeelte van mijn huis?
Nee, het onderhoud van uw wachtkamer of uw spreekkamer is niet toegelaten. U mag uw dienstencheques alleen gebruiken voor uw privé vertrekken.
Ik verhuur een kamer (of een studio). Mag ik mijn dienstencheques gebruiken om die te onderhouden?
Nee, want het gaat hier niet om uw persoonlijke leefruimte. In dit geval kan de huurder van de kamer of de studio hiervoor dienstencheques aankopen.
De dienstencheque werknemer beschadigt of breekt iets bij mij. Wat moet ik doen?
Onze onderneming is verzekerd voor “burgerlijke aansprakelijkheid” en voor “toevertrouwd voorwerp”. Bij een schadegeval dient u een dossier op te maken waarbij u een gedetailleerde omschrijving geeft van de omstandigheden en het beschadigde voorwerp, foto’s van het beschadigde voorwerp, de originele aankoopfactuur en een offerte voor de herstelling. Vervolgens wordt dit dossier overgemaakt aan onze verzekering. De vrijstelling van €250 is steeds ten laste van de gebruiker.